חדשות

מטופל שהותקף בבית החולים שלוותה מונשם ומורדם במצב קשה

מקרה אלימות קשה ב"שלוותה": מטופל שמאושפז בכפייה תקף באגרסיביות מטופל אחר | בהר"י דורשים לתגבר את מערך האבטחה בבתי החולים ויקיימו מחר עצרות הזדהות עם המטופלים הפסיכיאטריים

מחלקה בבית החולים שלוותה. צילום: דוברות בית החולים

מקרה חמור של אלימות אירע בליל אמש (ב') במרכז לבריאות הנפש שלוותה בהוד השרון, כאשר מטופל שמאושפז בכפייה תקף באגרסיביות מטופל אחר. המטופל שהותקף מאושפז במצב קשה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, והוא מונשם ומורדם.

בעקבות האירוע, הודיעה ההסתדרות הרפואית כי תקיים מחר (בשעות 8:00-10:00) עצרות הזדהות עם המטופלים הפסיכיאטריים.

במכתב ששלח הבוקר יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, לשרי הבריאות וביטחון הפנים, דרש פרופ' חגי יישום מיידי של החלטות ממשלה קודמות הנוגעות לתגבור מערך האבטחה בבתי החולים ובתי החולים הפסיכיאטריים בפרט. "החלטות אלו התקבלו כחלק מאימוץ המלצות של ועדות מקצועיות שקבעו כי יש להציב עמדות שיטור בכל חדרי המיון, לתגבר את מערכי האבטחה, להטמיע אמצעים טכנולוגיים ועוד. לצערנו, הצעדים הללו יושמו באופן חלקי מאוד", ציין פרופ' חגי.

בנוסף, פרופ' חגי ציין במכתבו כי הר"י דורשת להציב מאבטח בכל מחלקה פעילה בבית חולים פסיכיאטרי. לדבריו הדבר קריטי, והמציאות בשטח הוכיחה זאת יותר מפעם אחת.

"את האלימות במערכת הבריאות אפשר וצריך למגר לא רק באמצעות חיזוק מערך האבטחה, אלא גם ולפני הכל באמצעות תגבור כוח האדם וכוח האדם הרפואי בפרט", הוסיף פרופ' חגי במכתבו לשרים הורוביץ ובר-לב. "בבתי החולים הפסיכיאטריים מורגשת מצוקת כוח האדם במיוחד, כאשר יחד עם הצפיפות במחלקות ותנאי האשפוז הירודים – הדרך לעלייה במפלס האלימות קצרה למדי".

נושאים קשורים:  הר"י,  המרכז לבריאות הנפש "שלוותה",  אבטחה,  אלימות בבתי החולים,  חדשות,  בתי חולים פסיכיאטריים
תגובות