חדשות

הממשלה מציעה מענק של עד מיליון ש"ח לרופא שיעבור לאילת

זו במסגרת "הצעת מחליטים" שתוצג היום לשרים בישיבה שהממשלה תקיים באילת ונועדה לפצות את תושבי העיר על סגירת שדה דב

העיר אילת, מבט מהים (צילום: אילוסטרציה)

תוכנית למתן מענקים מוגדלים של עד 1 מיליון שקלים לרופא שיעתיק מגוריו ועבודתו לאילת או לחבל אילות ומענקים צנועים יותר לעובדי מקצועות הבריאות האחרים שיעברו להתגורר ממרכז הארץ באילת וסביבתה תוצג היום (א') לשרי הממשלה בישיבה שתקיים באילת.

בסך הכול יוקצו לתוכנית המענקים 15.5 מיליון שקלים ועוד 12.8 מיליון יוקצו להרחבת פעילות הרופאים המוטסים לאילת למתן שירותי רפואה יועצת. פרק המענקים לרופאים הוא במסגרת תוכנית בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקלים – ולפי הערכה אחרת 530 מיליון שיש בה לא רק נושאי בריאות ורפואה – המיועדת למעשה לרצות את תושבי אילת לאחר סגירת שדה התעופה דב בתל אביב.

לקראת ישיבת הממשלה באילת נמסרו לתקשורת פרטים על התוכנית לפיתוח העיר. היא הוכנה למעשה כבר לפני כארבע שנים אך עתה, לקראת הבחירות, "נארזה מחדש", כך מציין "דה מרקר" בדיווחו. מימון ביצוע התוכנית יתפרס על פני שלוש שנים (2023-2020).

במסגרת "הצעת המחליטים" שתוצג לשרים בנושאי רפואה ובריאות עבור תושבי אילת והסביבה מוצע להגדיל את זמינותם של צוותי הרפואה הקבועים בעיר, קיצור תורים לשירותי רפואה יועצת, קידום "רפואה מרחוק", שיפור הרפואה הדחופה, מתן מענה לחולים מרותקים לביתם ושיפור בית "יוספטל". כמו כן יש כוונה לתת מענה לחסר הקיים באילת בטיפולי בית, גריאטריה, שירותי רוקחות, ריפוי בעיסוק, פסיכולוגיה.

לפי התוכנית יוקצו 75 מיליון שקלים לשדרוג "יוספטל" לשם הרחבה ושיפור חדרי ניתוח, מכון דיאליזה, מכון גסטרו, הפעלת סי.טי וחדרי לידה. כן יוקם "חדר אקוטי" לטיפול בנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. למטרה זו על פי התוכנית יוקצו 70 אלף שקלים. 14 מיליון שקל יוקצו להקמה ותחזוקה של שירותי "טלה-רפואה". עד 2023 גם יוקם מנחת מסוקים עם מסוק זמין 24/7 בעיר לפינוי בהיטס. עוד מוצע "לעודד את קופות החולים להקים מערך טיפולי בית בשיתוף פעולה ביניהן ולשם כך יוקצו 1.6 מיליון שקלים לארבע השנים הקרובות ותיבחן היתכנות ליצירת שירותי תיירות מרפא בעיר.

נושאים קשורים:  חדשות,  אילת,  סגירת שדה דוב,  החלטת ממשלה
תגובות
אנונימי/ת
04.08.2019, 10:27

עד מיליון שקל... אז זה גם יכול להיות שקל 1, מעולה

04.08.2019, 20:24

ממשלות ישראל ובראשן משרד האוצר רגילות להפר הבטחות, וראה בעניין תוספות למקצועות במצוקה, רפואה בפריפריה , מתמחים ועוד

אנונימי/ת
19.06.2021, 12:40

כמובן, בקיצוץ 48% מס...