חדשות

חשש לשיא חדש בתחלואת השפעת בישראל: קצב ההדבקה מהיר מאשתקד

ארגוני הבריאות בעולם מדווחים על מיליונים שנדבקו ועל עשרות אלפים שאושפזו במצב קשה | עשרות ילדים מתו משפעת בשבועות האחרונים

חולת שפעת. אילוסטרציה

על פי הדיווח השבועי של המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, העוקב אחרי תחלואת השפעת, שיעור הפניות לבתי החולים ולמרפאות עקב תחלואה דמויית שפעת עבר את הממוצע הרב שנתי ומתקרב לשיא: יותר מעשר פניות לכל 10,000 תושבים. קצב התפשטות המחלה נראה השנה מהיר מקצב התפשטותה בשנה שעברה, שהיתה  אחת הקשות בשיעורי ההדבקה בשפעת. כך על פי הדו"ח השבועי (מעודכן עד 5 בינואר).

מדגימות שנאספו במרפאות קופת חולים המשמשות למדגם ונבדקו במעבדות משרד הבריאות, עולה שהחיסונים שניתנו השנה לציבור כוללים את תת הסוגים של נגיף השפעת אינפלואנזה A/H3, אינפלואנזה (A(H1N1 ואינפלואנזה B. קצב ההדבקה נמצא בעלייה וייתכן שבשבועות הקרובים יירשם שיא.

כמו כן, השפעת נותנת אותותיה גם בבתי החולים. תפוסת המיטות בפנימיות ובמחלקות ילדים עברה 100% התפוסה אבל עדיין לא הגיעה לשיאי התפוסה של החורף בשנה שעברה.

השפעת מכה החורף קשה מאוד: ברחבי העולם מדווחים ארגוני הבריאות על מיליונים שנדבקו במחלה ועל עשרות אלפים שאושפזו במצב קשה. דיווחים נוספים הם על עשרות ילדים שמתו מהשפעת בשבועות האחרונים.

על פי הדיווח של המרכז לבקרת מחלה בארה"ב (CDC) כשישה-שבעה מיליון אמריקאים נדבקו השנה בשפעת, יותר משלושה מיליון על פי הערכה ביקרו אצל רופאי משפחה וילדים בשל תסמיני שפעת. 80-70 אלף מהם אושפזו. שיעורי ההדבקה האמיתיים, על פי אותה הערכה, גבוהים יותר מאחר שהנתונים כוללים רק מקרים שדווחו.

כמו כן, דיווחו כלי התקשורת בארה"ב כי עד כה גם היו כמה עשרות מקרי תמותה מסיבוכי שפעת, רבים בהם תינוקות וילדים שלא חוסנו, נדבקו ומתו. באירופה נרשמו עשרות מקרי תמותת ילדים מהמחלה. שיא ההדבקות שדווח הוא ברומניה.

נושאים קשורים:  שפעת,  חיסון נגד שפית,  תחלואת שפעת,  סיבוכי שפעת,  חדשות,  המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות
תגובות
אנונימי/ת
14.01.2019, 09:45

די עם הפחדות חסרות בסיס.
קצב ההתפשטות דווקא נראה דומה מאוד לשנה שעברה, וגם שנה שעברה לא נחשבה לשנה קשה. ובכלל בשנים האחרונות לא עברנו את קו ה medium intensity.
אין לנו אפשרות לנבא בצורה טובה את תחלואת השפעת או השפעת החיסון.
הכל ספקולציות.

כעת שיא התחלואה לא הבחנתי בהחמרה לא של התחלואה לעומת שנים עברו ולא בחומרת המחלה

14.01.2019, 20:24

ההבדל בין הדו"ח לכתבה מעלה שאלה: מי הוא הכותב האנונימי של הכתבה?
שקיפות. בבקשה.

אנונימי/ת
14.01.2019, 21:00

NEJM JOURNAL WATCH- COPY PASTE